Eksempel på et handlingsforløb.

1) Kunden ringer ang. et produkt og ønsker at tale med en sælger.

Medarbejderen kan fra MERA’s kalender øjeblikkelig få en oversigt over, hvilke sælgere der er til stede eller deres forventede ankomst. Man kan direkte fra MERA oprette en telefonbesked, som bliver vist i det øjeblik sælgeren logger på.

2) Sælgeren kontakter kunden og aftaler besøg

Besøget kommer automatisk i MERA’s kalender og eventuelt på berørte medarbejderes cc-liste. Disse medarbejdere kan indlægge kommentarer til sælgeren - direkte fra det aftalte besøg. Aftalen kan sendes fra MERA til kunden som e-mail, fax eller brev. Ved afslutning af kundebesøget registreres besøgsrapporten med kopi til berørte medarbejdere.

3) Sælgeren kontakter kunden og aftaler besøg

Integrationen med MERA’s produktkonfigurator og ordresystem sikrer, at tilbuddet er i overens- stemmelse med produktspecifikation og eventuelle pris- og rabataftaler med kunden.

Det er denne tilbudsregistrering som ligger til grund for senere ordrebekræftelse og efterfølgende behandling. I tilbudsbehandlingen ligger dels frem- finding af produkt - eventuelt ud fra kundens varenummer - og mulige sammenbygninger og tillægsvarer, samt konfiguration af produktet.

4) Tilbuddet sendes til kunden

Fra MERA kan tilbuddet sammen med datablade og brochurer mailes, faxes eller sendes til kunden på valgfrit sprog. I samme forbindelse oprettes automatisk en opfølgning i MERA’s kalender- og opfølgningssystem. Tilbuddet indgår i virksomhedens pipeline og tilbudsbeholdning, og kundens interesseområder ajourføres. Tilbuddet kan eventuelt revideres og fremsendes på ny. MERA holder rede på de enkelte revisioner af tilbuddet.

5) Ordrebekræftelse og indkøb

I forbindelse med ordre-bekræftelsen beregnes leveringsterminer ud fra lager- og ordrebeholdning (salg, køb og produktion). Ordren eller dele heraf kan automatisk konverteres til indkøbs- eller produktions-ordrer med den fulde konfiguration og f.eks. tagnumre, hvilket sikrer fuld overensstemmelse mellem kundens tilbud og den endelige leverance.

6) Varemodtagelse og levering

Ved varemodtagelse registreres eventuelt serie-/batchnumre og deres tagnumre, hvilket automatisk overføres til kundens ordrer, som således er klar til levering og fakturering. Finanssystemet er fuldt opdateret efter hver transaktion.

7) Reklamationer og service

I MERA er der fuld sporbarhed af varer ud fra f.eks. serienummer eller ordrenummer. Eventuelle reklamationer eller service og den efterfølgende opfølgning kan således hæftes til kundens ordre og spores helt tilbage til den oprindelige første telefonkontakt.

MERA er på denne måde et af de få virksomhedssystemer, hvor CRM-delen er fuldt integreret på alle niveauer. Der er fokuseret på evnen til at agere relevant, hurtigt og positivt – både kommunikationsmæssigt og produktmæssigt. Kombineret med medarbejdernes adgang til samtlige dokumenter, sættes man i stand til at optræde relevant og kompetent på henvendelser fra samtlige kunder – egne som kollegers.

MERA indeholder funktioner til varetagelse af bl.a.:

  • Salgs- og kontaktstyring
  • Tilbud og tilbudsopfølgning
  • Terminssætning og ordrebekræftelse
  • Lager, disponering, produktion og indkøb
  • Klargøring, pakning, levering og fakturering
  • Økonomi og statistik
For mere information kontakt os: Kontant os